tusze do rzęs

ALERGIE NA TUSZE DO RZĘS

Do napisania tego posta nakłoniły mnie pytania, jakie otrzymywałam na prywatną skrzynkę swojego bloga. Sama osobiście nie spotkałam się z alergią na żaden tusz do rzęs, ale postaram się opisać problem. Codziennie robisz makijaż. Aż pewnego dnia, nagle nie wiadomo z jakich przyczyn twoje powieki pieką, łzawią. Myślisz to pewnie mi coś na dworze do oka wpadło. Nieprawda. Przyczyną może być reakcja alergiczna na tusz do rzęs.

Każdy produkt który kupujemy, nie ważne w jakim miejscu (rynek, market, centrum handlowe, drogeria kosmetyczna czy zwykły butik z kosmetykami u cioci Zosi) musi podać ci skład kosmetyku jaki kupujesz. To jest wymóg nie alergika, ale Uni Europejskiej. Tak jest przyjęte. Niestety większość ludzi kompletnie tego nie przestrzega, tak samo jak większość producentów firm produkującej kosmetyki. Dlatego jeśli ktoś nie chce podać ci składu kosmetyku (pełnego INCI) to znak że coś z danym produktem na pewno jest nie tak. A jeśli mówi że skład dostępny na stronie www – najlepiej sprawdzić ją przy takiej ekspedientce. Bo różnie z tym bywa.

Ok. Kupiłaś tusz, wywołał alergię. Wpierw by to sprawdzić musisz zrobić sam make up owym pechowym tuszem, bez baz, cieni, podkładu – tylko sam tusz. I wtedy jest pewnik że to on jest winowajcą. Pamiętaj, alergia objawić się może od 6-48h, czasem nawet dopiero po 5 dniach. Jeśli masz farta wyjdzie po 10 minutach. Jeśli tak jest musisz albo tusz zareklamować, albo sprzedać komuś bliskiemu albo wyrzucić do kosza na śmieci. Nie mam listy tuszy które mnie uczulają. Zazwyczaj uczula jakiś składnik, który jest w felernym produkcie. Jeśli jest w każdym innym – alergia murowana. Dlatego należy porównywać składy nowych kolejnych produktów z tym który cię uczula. No i uwaga! Jeśli producent nagle zmienia wygląd opakowania produktu to na 100% zmienia też skład owego produktu. Może się zdarzyć, że jeśli stosowałaś tusz tej samej marki przez X lat to teraz również możesz mieć na niego alergię. Niestety. Alergik musi błagać o składy INCI – przeglądam internet i nie znalazłam żadnego składu pełnego INCI na przedstawiane tusze. Żałuję że nie spisałam numerów z opakowań, które poszły do śmieci.

 Tusze do rzęs poszczególnych firm które miałam:

tusze-do-rzes-zestawienie-tanie1. BIG VOLUME – EVELINE
Skład: Aqua, Paraffin, Synthetic Beeswax, Copernica Cerifera, Steareth-20, Potassium Cetyl Phosphate, Steateth-2, Cetyl Alkohol, Alkohol Denat, Jojoba Oil, Phenoxyethanol, Panthenol, Methylpropanediol, Hydroxyethylcellulose, Caprylyl Glycol, Simethicone, Tocopheryl Acetate, Aminomethyl Propanediol, Tocopherol, Cl 77499 . (25.11.2014)

2. MASCARA GLAM&DOLL – CATRICE
3. COSMETICS VOLUMS FIBERLAST – EVELINE (alergia)

tusze-do-rzes-zestawienie-dobre

4. Perfect wear – AVON
5. COLOSSAL VOLUME EXPRESS – MAYBELIN
6. Sexy pulp – YVES ROSHER
Składnik aktywny:
Wosk carnauba: ma właściwości otulające każdą rzęsę.
Więcej o składniku aktywnym: Wosk carnauba jest naturalnym woskiem roślinnym pozyskiwanym
z liści kopernicji, palmy rosnącej w Brazylii. 
Składniki pochodzenia roślinnego: wosk carnauba,
guma z akacji, woda z bławatka, wosk ryżowy.

tusze-do-rzes-zestawienie-37. KISS & Curl – Douglas
8. Ultimate long&curl – MANHATTAN
9. Beauty wonder – Oriflame

 

3 thoughts on “ALERGIE NA TUSZE DO RZĘS

  1. Sama mam bardzo wrażliwe oczy i pierwsze na o zwracam uwagę przy kupowaniu nowego tuszu to zapach, im silniejszy tym większe prawdopodobieństwo, że mnie uczuli ( np.tusze Margaret Astor). Nie zgodzę się tylko z tym stwierdzeniem, że jeśli zmieniło się opakowanie to na 100% zmienił się skład…bardzo często zmiana to właśnie tylko i wyłącznie opakowanie – pomimo zapewnień producenta “lepszy ulepszony skład!”. Dość często poza opakowaniem zmienia się ilość produktu – na mniejszą:(

    Like

    1. Ja spotkałam się ze zmianą opakowań i niestety owy ulepszony skład był alergizujący. Nie miałam żadnego tuszu z Astora, a niebawem będę szukać czegoś w drogeriach, więc raczej go odrzucę, skoro piszesz że uczula. Zgodzę się że zmniejszają ilość produktu na mniejszą, o tym fakcie jeszcze zapomniałam.

      Like

Leave a Reply

